Share Button

INTRO

Травень 2016, Санкт-Мартін, Італія.

Стоїмо на стоянці супермаркету, ловимо місцевий вільний інтернет.

Сиджу на задньому сидінні в машині і купую з телефону квитки на літак з Осло до Варшави. Здається сьогодні останній день, коли вони ще достатньо дешеві.  Квитки до Осло ми вже маємо і нам потрібно повернутись назад.

Невдала спроба – пропадає інтернет. Хлопці вже хочуть їхати додому.

Перезавантажую, набираю ще раз – невдала спроба. Приватбанк не пропускає платіж: «Ви перевищили інтернет-ліміт». Що за фігня? 35$ WTF?

З телефону його змінити неможливо, але Юра має ноут – конфіскую на 5хв. Втішні новини: «Зміни наступлять в дію на протязі доби». Так, звісно, я ж не хочу купити квитки на літак додому.

Ще раз все перезапускаю і заповнюю форму оплати. Є, пройшло. Дякую всім – ми летимо в Норвегію!

Чому Норвегія? Хіба ви б встояли перед пропозицією відвідати цю країну з квитками на літак 11$ і 17,5$? Ми – ні! А враховуючи наше бажання туди потрапити – ми зробили все щоб це сталося. І байдуже, що ми маємо не так багато часу – ми хотіли шаленої подорожі.

Звісно, що Норвегія то була основна страва. Ми дорвалися і наш 8-денний маршрут, увага, Львів-Краків-Татри (читати статтю про похід)  – Варшава (читати про те, як було у Варшаві)– Осло – Варшава – Львів. Так це було безумно. Але це було круто.

Ну що ж. Трошки про виліт/приліт і добирання до Норвегії.

Ми скористалися бюджетними пропозиціями від перевізника Ryanair. Квитки до Осло з Варшави/Гданська/Познані/Катовіце бувають від 11$. І повірте – це дуже гарна ціна.

Ми летіли з Варшави, аеропорт Модлін (42км від Варшави). Він обслуговує літаки виключно перевізника Ryanair. До аеропорту можна без проблем дістатися за допомогою Модлінбусу, котрий відправляється кожні 20хв-30хв-1год з центру Варшави (квитки можна придбати від 9zl, в середньому 20-30zl – залежно від пори доби) або скористатися залізницею Мазовецькі колії і шатлбусом від Вокзалу. Коштує стабільно 17zl і на 20хв довше їхати. Ми спробували обидва варіанти і кожен хороший.

Ось сайт аеропрту http://modlinairport.pl/ там є посилання на всі види транспорту з можливістю придбати квитки ще вдома.

Тепер про переліт. Придбати квитки, то як купити пару шкарпеток в інтернет-магазині – впорається і школяр. Але є ще декілька моментів, про які варто знати (або уважно читати текст після купівлі квитка).

  1. Активація і друк квитка

Його потрібно активувати вдома чи деінде і отримати посадочний квиток. Для жителів Шенгенської зони можна завантажити на телефон/планшет і не друкувати. Для всіх решта обов’язково видрукувати. Активація квитків доступна за 7 днів до вильоту, якщо цього не зробите вдома, то можна в аеропорту за 60Є. Вибір за вами. Ми, наприклад, вирішили, що за 60Є краще піти в ресторан.

  1. Підтвердження візи

Для тих, хто уважний, і помітить віконечко VISA CHEK на видрукуваному квиткові, то кажу відразу, то не випадково, і наявність візи не гарантує, що вас пустять на борт. Що це означає?

З квитком і паспортом потрібно підійти до місця, де люди здають багаж (місце видне) і там зачекінитись – сказати щоб поставили печатку у віконечку для візи вашого квитка. Але багаж ні в якому разі не давайте – у вас ручна поклажа.

  1. Стати в чергу і отримати відмітку про наявність всіх необхідних документів. Якщо вас в той момент не було в черзі, і ви десь висячили в TAXFREE маркеті – не біда, біля столика вам все оформлять і пропустять.

Наче все. Гарненько вмощуємось. Дивимось на виставу стюартів Ryanair і милуємось краєвидами з ілюмінатора вікна.

Мені сподобався вигляд берегової лінії Польші і Балтійського моря і початок Норвегії – багато островів, озер і мозаїка з полів і міст.

Приземлюємось в аеропорту Rygge (65км від Осло). Раджу поглянути, де він знаходиться і варіанти добирання ще вдома і вирішити, як робитимете. Ось сайт http://www.en.ryg.no/ там можна знайти всі доступні варіанти. Якщо коротко, то це автобус 27Є, шатлбус+експрес 24Є, оренда авто 40Є/день (приблизно). Якщо вас є компанія, то авто – це саме то.

Ми ж вирішили вчинити інакше. АВТОСТОПОМ.

Але виявилось, що в Норвегії його не існує, і людей, що пинять машину, сприймають, як декорацію.

Як це було. Ми читали про досвід пересування автостопом по Норвегії і оскільки 65км – невелика відстань – вирішили спробувати. Заодно місцевість побачити (МООС і маленькі містечка по дорозі) і з людьми поспілкуватися. Моос ми й справді побачили і таки дістались туди автостопом, але це було скоріш везіння.

Ми вийшли на дорогу і звично здіймали руку – «0» реакції. Намалювали табличку OSLO – «0» – реакції. Пішли в сторону МООС. Поки йшли – без змін. Дійшли до автобусної зупинки і пробували ще там. І коли нам посигналили – ми зраділи – нас помітили. До автобуса ще лишалось трохи часу. І тут під’їжджає машина, і нас запрошують під’їхати. Це були молоді дівчата з авто з якого нам посигналили, тобто вони вернулися за нами. Ми з ними дісталися портового містечка Моос, з якого їхали потягом до Осло. На запитання чи є в Норвегії автостоп, вони відповіли:

  • Що таке автостоп?

Ось так) Тому їдьте авто або громадським транспортом, бо суворі північні люди безжальні (пардон, байдужі) до подорожуючих.

МООС

Це невелике портове місто на берегах Осло-фйорду. Класика жанру норвезького життя: порт, море, човни, кораблі, гарні дерев’яні будики, невеликий напівпустий пляж. Тут ми провели всього декілька годин, але пройнялися тутешнім спокоєм.

Прогулялися біля моря, посиділи/позасмагали разом з іншими відпочивальниками. Прогулялись цим невеличким рибацьким містечком. Деякі вулички і старі будинки ще тримають в собі моряцький дух: сіті, старі човни, катери…

Регіональна електричка в Норвегії

З Моос поїздом до Осло. Прибуваємо на центральний вокзал Oslo-centrum. Приміщення вокзалу є водночас і торговельним центром.

На першому поверсі є Oslo Visit centr – місце де можна отримати відповіді на всі запитання, взяти карту міста, спланувати поїздку по Осло і частково по Норвегії та купити Ослопас (Oslopass).

Що це таке?

Ослопас – це такий собі паспорт для туриста, який надає можливість пересувтися всіма видами громадського транспорту  (автобуси, трамваї, метро, катери в зоні 1 і 2), заходити безкоштовно у всі музеї, кататися екскурсійним катером, паркінг на муніципальних стоянках міста (позначені гербом міста) для вашого авто знижки в магазинах, кафе, ресторанах тощо. Коротше купуєш і сидиш вибираєш куди піти і що роботи. Аби встиг. Активацію робите ви самостійно – пишете дату початку і go-go-go.

Актуальні ціни на сайті http://www.visitoslo.com Вигідніше розраховуватись карткою або кронами бо за євро ще беруть комісію 10%.

Окремо скажу про сайт http://www.visitoslo.com/ – обов’язково користуйтесь ним для планування подорожі в Осло.

Ми купили Oslopass на 2 доби і це вартувало 112Є для двох.

Дорого. Але разовий проїзд на транспорт від 3Є до 9Є, а ми за день їздили стільки, що хіба на транспорт 3/4 витратили б.

Також варто сказати про гроші. Вони вам не потрібні. Ну тобто потрібні, але не готівка, а картка. В Норвегії майже не користуються готівкою, і країна планує перейти на електронні гроші. Вони не носять гаманці. Стандартний комплект – це телефон з чохлом для картки. Навіть бургер в кіоску можна купити чи штраф в трамваї  заплатити і розрахуватись карткою.

Спершу ми були в/біля нової опери. Сучасна опера Осло – це місце де не тільки співають і танцюють, а й тусять і приходять скейтери, роверисти, музиканти, художники, туристи, бізнесмени, просто посидіти, поїсти морозива, пообідати – воно цікаве, красиве і тут хочеться бути. Такою має бути сучасна архітектура.

Пргулялись старим центром (він так собі): бари, магазини, установи, заклади, люди, туристи, автобуси, трамваї і розрахований більше на традиційну публіку. В новому прибережному кварталі цікавіше і там все інакше. Сучасне Осло реально цікавіше за історичне.

Підходить вечір і ми їдемо до нашого хостера Сандіпана. Він індус, програміст, живе і працює в Осло. Багато подорожує. Смачно готує (ми разом вечеряли, їли смачну індійську страву; було всього одне чилі, але я просльозився – він зазвичай кидає 3). Гарно фотографує (ми перглядали його фото). Просто гарно живе. Дивується, чому людям цікаво приїздити до Індії.

Ось так. Ми дістались Норвегії та провели перший день. Що було далі читай в наступній статті.

Share Button